Wednesday 2 January 2019

Hari pertama persekolahan Tahun 1 di SRITI Selayang

Assalamualaikum..

Alhamdulillah syukur pejam celik pejam celik dah masuk tahun baru 2019. Syukur Allah masih beri kita peluang untuk perbaiki diri sampai ke ke hari ini. Syukur Allah.

Macam biasa kalau masuk tahun baru satu fenomena yang biasa kita lihat ialah masuknya waktu persekolahan. Tak kisah lah tadika ke tahun 1 ke masuk sekolah baru ke. Hari pertama sekolah mak-mak memang paaaling excited sekaliiii....

Sis pun tak terlepas dengan fenomena ni. Sebab anak sis tahun 2019 dah masuk darjah 1. Allah.. dah 7 tahun dah anak mama, Allah izinkan amanah ini pada keluarga kami. 

Pilihan kami di SRITI SELAYANG atau nama penuh SEKOLAH RENDAH INTEGRASI TERAS ISLAM. sekolah ni bersebelahan Dewan Siantan Selayang.  InsyaAllah kami doakan yang terbaik dan moga Allah permudahkan yang mana terbaik untuk anak kami. 

Disebabkan masih belum dapat unifrom maka Aisy Hafiy terpaksa pakai baju melayu. Jom layan gambar..

Hari pertama dah belajar naik van.. mama tunggu kat sekolah.. van dari Batu 16 bawa ke selayang.. Alhamdulillah moga Allah berkati perjalanan pergi dan balik anak-anak soleh solehah semua ni..aamin.. 

Perhimpunan Tahun 1,2 dan 3..Tahun 2019 paling senior Tahun 3 😊

Aisy Hafiy berbaju melayu pink sedang masuk barisan.. 


Depan pintu masuk Dewan Perhimpunan SRITI selayang.. 

Anak soleh mama.. 

Hari kedua berbaju melayu hijau. .Siap bawa toto sebab tengari tido sekejap sebelum sambung sesi petang.. sekali pandang dah macam nak masuk asrama.. 


Jenuh nak cari kasut haha..


Kasut anak soleh mama bumblebee tu.. Murah je beli kat parkson Rm17.90..untuk Tahun 1 memang sengaja mama belikan yang murah je sebab masih belum pandai nak jaga barang sendiri.. takut kang hilang ke tertukar je jenuhhhh..belajar bersederhana ye sayang.. 

Yang berminat nak hantar anak ke SRITI selayang atau di tempat lain. Boleh la jenguk FB dan Web diorang.. Dah boleh survey dan pergi ke pejabat untuk info lanjut. 

InsyaAllah kita merancang yang terbaik selebihnya kita serah pada Allah..

Wallahualam.. 



No comments:

Post a Comment